Mi a csuda az a manifesztáció?

Lehet, hogy nem is tudsz róla, de Te is csinálod. Egész életünkben manifesztálunk.

Lehet, hogy tudat alatt, de az is lehet, hogy tudatosan. 🙂

Ha nagyon röviden és egyszerűen akarnám megfogalmazni, a manifesztáció vágyainkat és a hozzá kapcsolódó tetteinket jelenti. 

Nézzük meg pontosan mit is jelent ez. A manifesztáció egy folyamat és egy csomó dolgot magába foglal. A lényeg azonban az, hogy bármit, amit elképzelünk, azt megteremthetjük a fizikai valóságban is. 

Tehát, ha én például könyvet szeretnék írni, akkor nem elég vágyakoznom rá. Nem elég elképzelni, gondolataimban dédelgetni, hogy egyszer majd csak megvalósul. Jó lenne, de nem így van.

Ahhoz, hogy ez sikerüljön tennem is kell. Nem is keveset, hiszen egyenlőre fogalmam sincs, hogy hogyan is kellene könyvet írni. Mégis, vajon ezért lehetetlen ez számomra? Közel sem. 

Mindösszesen annyi kell, hogy megteszek és megtanulok mindent a könyvírással kapcsolatban. És ha valóban elég mély az elhatározásom, a vágyam, akkor addig fogok dolgozni, amíg egyszer csak ez meg nem valósul. Elvégre az írók is megírták első könyvüket úgy, hogy előtte még soha nem írtak. Ennyi. 🙂

A manifesztációs folyamat során nagyon fontos, hogy tisztában legyünk önmagunkkal, a céljainkkal, vágyainkat. És azzal, hogy miért is szeretnénk elérni valamit. 

Ha ez megvan, akkor egy rakás korlátozó hiedelmünket kell felülírni ahhoz, hogy ezek ne akadályozzanak bennünket a megvalósításban. 

Meg kell tanulnunk mindent, tapasztalatokat kell szerezzük, néha el kell buknunk, még többet felállnunk és tovább folytatni az utunkat. 

Meg kell erősíteni a hitünket önmagunkban. Nagyon sokszor ez akadályozza meg, hogy elérjük a céljainkat. Nem hiszünk igazán magunkban. A jó hír viszont az, hogy vannak módszerek ennek legyőzésére. 

És ha már tudjuk, hogy mit akarunk és nem korlátozzuk saját előrehaladásunkat, akkor már csak meg kell tudnunk határozni lépésről lépésre, hogy mi mindent kell megtennünk az ügy érdekében. 

Bonyolultan hangzik? Elsőre lehet. De benne lenni csodálatos! Közelebb kerülünk önmagunkhoz, tisztán látjuk magunkat és tetteinket (mit miért csinálunk, vagy miért nem). Elkezdünk hinni magunkban, megnő az önbizalmunk és mindig (remélhetőleg) tudni fogjuk, hogy mit kell tennünk. 

A manifesztáció nem egy spirituális varázslat. De nem árt, ha hiszel abban, hogy a világ egy csodálatos hely. És nem azért születtünk ide, hogy szenvedjünk. Hanem azért, hogy jól érezzük magunkat és olyan dolgokat csináljunk, amit szeretünk. Hogy nevessünk, hogy szeressünk, hogy tanuljunk és fejlődjünk. 

Ezt kívánom én MINDENKINEK!!!

Kifelé a gödörből lépésről lépésre (ahogy nekem sikerült)

Szeretném megosztani Veletek azokat a dolgokat, amik nekem segítettek kimászni a saját gödrömből, elengedni a félelmeimet, aggódásomat, hátha Nektek is segít majd. Ezek olyan egyszerű dolgok, amikhez semmi sem kell igazán, csak elszántság. És ha végigmész ezeken a pontokon, lehetetlenség, hogy nem fogod sokkal jobban érezni magad. 

  1. Döntsd el, hogy elég volt. 

Néha kell szenvedni és megengedni, hogy fájjon. Kell, hogy megéljük és átengedjük magunkon az érzelmeinket. Ez teljesen természetes. A baj csak akkor van, ha túl sokáig maradunk benne. Ha már úgy vagy, hogy készen állsz elengedni a fájdalmat, DÖNTS! Egyszerűen döntsd el, hogy elég volt, nem szolgál ez már tovább téged és új utakra szeretnél lépni. 

  1. Vállalj felelősséget. 

Az a helyzet, hogy senki nem fog jönni, hogy megmentsen. Senki nem fogja megoldani helyetted. Minden csak rajtad fog múlni. Az is, ha benne maradsz és az is, ha elhatározod, hogy kijössz belőle. Csak TE tudod megtenni ezt, senki más. Ezt kérlek lásd be. 

  1. Válts fókuszt, tűzz ki célokat.

Ha már eldöntötted, hogy bárhogy is, de kikecmeregsz a pocsolyából, tűzz ki magadnak célokat. Legyen egy pozitív jövőképed, amiért elkezdhetsz dolgozni. Ami nagyon fontos Neked. Ez lehet az is, hogy “kimászol a gödörből”. Vagy hogy munkahelyet váltasz, elindítod a vállalkozásodat, visszatalálsz az igazi önmagadhoz…Bármilyen cél lehet, a lényeg, hogy számodra fontos legyen. 

  1. Kezdj el sportolni. 

A sport nem csak a fizikális egészségünkért fontos, de a mentális egészségünkért is. Kikapcsolja az agyat. Egyszerűen nem hagyja, hogy gondolkozz, aggódj. A legjobb, ha szabadtéri a sport, mert akkor még egy csomó oxigén is kerül a szervezetedbe, amitől egyből jobb kedved lesz. Még jobb, ha közösségben sportolsz. Célt és kereteket ad az elhatározásodnak. És a kapcsolódás más emberekkel csodákra képes. Főleg így covid után.

  1. Teremts kapcsolatokat. 

Az egyik legfontosabb tényező, ha jobban akarod érezni magad. A covid elszeparálta az embereket egymástól. Kevesebb lett a személyes találkozás. Találkozz személyesen a barátaiddal, szervezz kirándulást, vagy csatlakozz be valakihez. A legjobb: új barátokat szerezni. Ez mindig lehetséges. Felnőtt korban is. Csak nyitottnak kell lenni hozzá. 

  1. Legyél hálás.

Akkor fogsz tudni “sikeresen” az utadon. Ha nem azt várod, hogy már ott legyél a jövőben, ahol már tuti kánaán minden. Nem. Itt és most is jól kell tudni érezni magad. Hálásnak lenni azért, amid már most is megvan. 

Látod a csodákat az életedben? Val hol laknod? Van mit enned? Vannak ruháid, családtagjaid?  Vagy egy egészséges tested, ami elhozott idáig? Jahh, hogy nem tökéletes?! Mindegy. Szeresd. Kívül belül önmagadat. 

  1. Szeresd azt az embert, aki vagy.

Ez a legnehezebb sokszor, tudom. Hiszen annyira bénák vagyunk. Csúnyák, meg lelki sérültek, meg gyengék, meg bizonytalanok, meg lúzerek…ugye nem kell tovább sorolnom? Mindenkinek megvan a maga hülyesége, amit gondol magáról. A legfontosabb, hogy ezt át tud formálni. Kezdd el megszeretni azt a Nőt, aki vagy. A “hibáiddal” együtt. 

Legyél önmagad legnagyobb támogatója. Mintha önmagad legjobb barátnője lennél. (Tudom ez eléggé szürreálisan hangzik, de ez a titok ahhoz, hogy ne bántsd magad többé azért, mert nem vagy ilyen, vagy olyan, vagy mert nem vagy ott, ahol szeretnél)

  1. Menj ki a szabadba. 

Menj ki és legyél most egy picit másképp a szabadban. Legyél jelen. Halld meg a hangokat: madarakat, autókat, gyerekhangokat. Érezd a szellőt az arcodon. Vegyél észre olyan dolgokat, amiket eddig még nem. Személyes kedvelem: csukd be a szemed és érezd a nap melegét az arcodon. 

Mosolyogj. Figyeld meg, jobb lesz picit? El tudod felejteni az aggódást, negatív érzéseidet? Mert akkor sikerült igazán jelen lenned. 

  1. Legyen egy “túlélő” listád

Legyen egy olyan listád, amihez mindig fordulhatsz, ha nem vagy éppen a legjobb passzban. Amiről biztosan tudod, hogy ha azt csinálod, akkor jobb kedved lesz. Ami kizökkent. Egy (vagy több) személy is lehet ebben a listában, akiről tudod, hogy biztosan számíthatsz rá, ha úgy alakul. 

Személyes listám: zene, tánc, szabadtér, jóga-meditáció, beszélgetni a barátnőimmel, olvasás, séta (kutyával. De anélkül is működik :-)). 

  1. Kérj segítséget. 

Az a helyzet, hogy sokszor annyira elmerülünk a saját érzelmeinkben, hogy nem látjuk reálisan a helyzetet. Hajlamosak vagyunk sokkal rosszabbnak ítélni, mint amilyen valójában. És mivel nem érezzük magunkat túl jól, ezért nem is látjuk a megoldásokat. Magyarul: nem látjuk a fától az erdőt. 

Ne szégyellj segítséget kérni. Akár baráttól, családtagodtól, coachtól, pszichológustól. Már az sokat tud segíteni, ha csak kibeszéled magadból. 

És kérlek legyél türelmes. Önmagaddal és a folyamatoddal kapcsolatban is. 

Ez nem verseny. Nem kell semmit sem bizonyítanod senkinek. Tedd meg csak önmagadért és figyeld a változásokat az életedben.

Kiút a gödörből – 1. rész

Azt hiszem a pocsolyában való tapicskolás abbahagyásának a legjobb módszere, ha áthelyezzük a fókuszt.


“Ja, hogy ennyi!!! Köszi, akkor máris áthelyezem a fókuszt.” 🙂


Igen, tudom ez úgy hangzik, mintha ilyen egyszerű lenne. Hidd el, tudom, hogy nem az. Amikor valamiben fejtetőig vagyunk érzelmileg, akkor ott nehéz csak úgy áthelyezni a fókuszt.
Nehéz, de nem lehetetlen. Szerintem minden ott kezdődik, hogy elfogadod a jelenlegi helyzetet. Oké, ez van. Nem bántod magad miatta, nem teszel megjegyzéseket, egyszerűen elfogadod. Most ez van.
Aztán miután ez sikerült – de tényleg! Nem csak úgy, hogy azt akarod, hinni, hogy sikerült, közben meg még nem – , elkezdheted áthelyezni a fókuszt a fájdalomról a megoldásra.


Ne tedd fel többé a kérdést kérlek, hogy ez, miért pont Veled történt meg, vagy hogy hogyhogy ide kerültél újra? Ezt hagyd. Ezekek a kérdéseknek nincs értelme.
Annak van értelme, hogy jó kérdéseket teszel fel ezután. Például:
Mit tudok annak érdekében tenni, hogy kikerüljek ebből a helyzetből?
Vagy, ha ez könnyebb (nekem inkább ez vált be), elfogadod a helyzeted, magadhoz öleled, felteszed a jó kérdést ÉS új célokat helyezel kilátásba.


Azzal, hogy célokat tűzöl ki, máris áthelyezheted a fókuszod. Őszintén azt gondolom, hogy az életünk mozgatórugója az, hogy jól érezzük magunkat és hogy folyamatosan olyan külső ÉS BELSŐ célokat tűzünk ki, amelyek számukra fontosak. Amik építenek bennünket.
Érzelmileg akkor fogsz kikerülni a saját korlátaidból, gödreidből, ha belső célokat is kitűzöl. Ez kicsit spirituálisnak hangozhat (az is), de megkerülhetetlenek.


Egyszerűen ahhoz, hogy venni tudjuk életünk akadályait, elkerülhetetlen a belső munka. Hiába nem hiszel benne, hiába gondolod esetleg, hogy ez hülyeség, akkor is így van. Az utad azonban könnyebb lesz, ha elhiszed ezt. 🙂


Hogy mit is értek belső munkán?
Azt, hogy meg kell tanulnunk azt, hogy hogyan ne ragadjunk a múltban, vagy hogy hogyan ne aggódjunk a jövőn. Minden fájdalmunknak ez a 2 dolog az okozója. Ha nem vagy boldog, vagy a múltban vagy, vagy a jövőben. Ebbe most jobban nem tudok itt belemenni, de majd lehet, hogy írok róla. Nekem is sokat segített és segít most is ez a saját belső munkám.


De a lényegre visszatérve, nagyon fontos az örömteli életünkhöz, hogy legyenek céljaink. Olyanok, amelyek fontosak és amelyek örömöt hoznak az életünkbe. Tedd a szívedre a kezed kérlek. Neked most van célod? Van olyan dolog, amiért nap, mint nap teszel? Ami igazán fontos? NEKED! Nem másnak, nem a főnöködnek, nem a gyerekednek, nem a férjednek, anyukádnak…NEKED.
Vagy csak olyan van, amit szeretnél ugyan, de tenni nem igazán teszel érte. Általában így vagyunk sajnos. És nem azért nem teszel érte, mert nem akarsz, vagy mert lusta vagy. Hanem azért, mert nem tudod, hogy mit kellene tenned azért, hogy elérd.
Hiszen annyiszor próbáltad már és folyton feladtad valahol félúton. Vagy még korábban.


A titkod nyitja ott lesz, hogy megtudd:


❓Vajon miért adod fel félúton az álmaidat, céljaidat? Miért nem tudod végigvinni? Vagy miért nem tudod egyáltalán megtenni az első lépést felé? Hol akadsz el újra és újra? És hogyan tudsz túllépni rajta?
Az elmúlt pár napban olyan boldogságos flow állapotban voltam, hogy összeraktam ehhez a témához egy olyan anyagot, amely nemcsak segít megválaszolni ezeket a kérdéseket, de megoldást és konkrét tervet is nyújt a céljaid megvalósításához is. Bármi is legyen az.Annyira nagyon izgatott vagyok amiatt, hogy ezt majd megosszam Veletek. Mert tudom, hogy segít és kimozdít a tehetetlenség érzéséből. ❤

Kérem  az ÉLETHIVATÁS ingyenes munkafüzetet!

Maradjunk kapcsolatban a továbbiakban is. Olvass a legújabb önismereti és karrier tippekről, személyes történetekről és mindenről, ami az egyéni fejlődésünket szolgálja.